Przedpremierowe i premierowe pokazy filmowe, warsztaty operatorskie i krytyczne, spotkania z twórcami – to wszystko czeka na publiczność podczas Świdnickiego Festiwalu Filmowego SPEKTRUM. Pierwsza edycja nowego wydarzenia na filmowej mapie Polski odbędzie się między 11 a 15 listopada tego roku.
SPEKTRUM będzie dla polskich widzów wyjątkową okazją, by w kameralnej atmosferze malowniczej Świdnicy zobaczyć najciekawsze festiwalowe tytuły zanim trafią one do kinowej dystrybucji. W programie Świdnickiego Festiwalu Filmowego znajdzie się 10 najbardziej interesujących filmów sezonu 2015/2016 – pełnometrażowych fabuł wybranych przez selekcjonerów z Wrocławskiej Fundacji Filmowej. Wśród potwierdzonych tytułów znalazły się już: „Noc Walpurgi” Marcina Bortkiewicza, „Baby Bump” Kuby Czekaja, a z zagranicznych propozycji – „Syn Szawła” László Nemesa. O filmach festiwalowa publiczność będzie mogła porozmawiać z twórcami, którzy odwiedzą Świdnicę – będą to m.in. Małgorzata Zajączkowska, Adam Palenta czy Miłosz Sakowski – oraz krytykami filmowymi (Adam Kruk, Kaja Klimek).
Zwiastun filmu „Noc Walpurgi”:
Oprócz 10 filmów pełnometrażowych w programie znajdzie się również 10 polskich krótkich metraży zrealizowanych przez najbardziej obiecujących twórców młodego pokolenia. Podczas pierwszej edycji Festiwalu będą to m.in.: „Fragmenty” Agnieszki Woszczyńskiej, „Moloch” Szymona Kapeniaka, „Dzień babci” Miłosza Sakowskiego, a także krótkie produkcje autorów festiwalowych pełnych metraży – „Rwetes” Kuby Czekaja i „Lewa połowa twarzy” Marcina Bortkiewicza (obaj będą też gośćmi SPEKTRUM).
Pierwsza edycja imprezy odbędzie się miedzy 11 a 15 listopada, a jej motywem przewodnim będzie znaczeniu obrazu w procesie tworzenia filmu fabularnego. Widzowie będą mogli więc wziąć także udział w warsztatach – skierowanych do młodzieży zajęciach operatorskich, których celem będzie zapoznanie uczestników z podstawami kreowania obrazu w filmie oraz warsztacie krytyki filmowej, w ramach których fani kina poznają podstawy analizy dzieła filmowego, ze szczególnym naciskiem na rolę strony wizualnej w tworzeniu filmowej opowieści.