10.11.2018 (sobota), godz. 18:00-19:40
Galeria Fotografii, Świdnica, Rynek 43


Te filmy łączy jedno: wszystkie są wyreżyserowane przez kobiety, jednocześnie prezentując pełne spektrum tematów i gatunków. Nowa generacja reżyserek zadziwia świeżością spojrzenia i odwagą do eksperymentowania, nie boją się konfrontacji ze znanymi motywami takimi, jak: wchodzenie w dorosłość (After School Knife Fight), czy portret bliskiej osoby (The Disinherited). W filmach powraca motyw myślenia wspólnotowego: nie ważne czy chodzi o grupę terapeutyczną, prostą potrzebę przyjaźni, czy wrażliwość społeczną na ludzką krzywdę.

Selekcja: Emilia Mazik, programerka Short Waves Festival

Opisy filmów:

  • „The Burden”, reż. Niki Lindroth von Bahr, Szwecja 2017, animacja, 14’
    Mroczny musical rozgrywający się w przestrzeni handlowo-usługowej, usytuowanej obok autostrady. Zwierzęcy pracownicy komercyjnych obiektów radzą sobie z nudą i egzystencjalnym niepokojem za pomocą radosnych, tanecznych numerów.
  • „After School Knife Fight”, reż. Caroline Poggi, Jonathan Vinel, Francja 2017, fabuła, 21’
    Laëtitia, Roca, Nico i Naël spotykają się na ostatnią próbę swojego zespołu. Grupa niebawem przestanie istnieć, gdyż Laëtitia wyjeżdża na studia. Historia o młodych ludziach, którzy nie chcą się rozstać.
  • „Harbour”, reż. Stefani Kolk, Holandia 2017, fabuła, 13’
    Dwóch malarzy z Mołdawii i Chorwacji pracuje na opustoszałym molo na przystani w Rotterdamie, kiedy nagle odkrywają ciało dryfujące na powierzchni wody. Niechętni do wezwania policji, próbują znaleźć alternatywne rozwiązanie, by móc kontynuować swoją pracę.
  • „Bogeyman”, reż. Bianca Lucas, Polska, Bośnia i Hercegowina 2017, fabuła, 23’
    Alen dołącza do warsztatu psychodramy prowadzonego przez terapeutkę z kompleksem zbawiciela. Szybko zaakceptowany przez innych uczestników sesji, bierze udział w coraz bardziej ekstremalnych rekonstrukcjach. Pytanie tylko, czy są one oparte na prawdziwych wspomnieniach, czy na zbiorowej fantazji?
  • „The Disinherited”, reż. Laura Ferrés, Hiszpania 2017, dokument, 17’
    Portret ojca reżyserki, który zmaga się z upadkiem rodzinnego biznesu. Brak pieniędzy zmusza go do podwożenia klientów na wieczory kawalerskie. W końcu jego cierpliwość się kończy.

Łączny czas trwania: 88’