10. Festiwal Filmowy
Spektrum

Bulion i inne namiętności

Kadr z filmu
Play

Konkurs Spektrum

W programie

27.10.2023 / 20:15
Teatr
Kup bilet

EN: The Passion of Dodin Bouffant

Reżyseria: Trần Anh Hùng

Scenariusz: Trần Anh Hùng

Zdjęcia: Jonathan Ricquebourg

Montaż: Mario Battistel

Producent: Olivier Delbosc

Obsada: Juliette Binoche, Benoît Magimel, Jean-Marc Roulot, Pierre Gagnaire

Francja 2023
135′

 

Czy namiętność może mieć smak? Wietnamsko-francuski reżyser Trần Anh Hùng (Rykszarz, Zapach zielonej papai) udowadnia, że zdecydowanie tak! Bulion i inne namiętności (nagroda za reżyserię na festiwalu w Cannes) wciąga w świat doskonałej francuskiej kuchni, ale przede wszystkim w zmysłowy sposób pokazuje, że poprzez potrawy, smaki i aromaty można wyrazić najgłębsze uczucia. Bohaterami osadzonego w drugiej połowie XIX wieku filmu są znakomita kucharka Eugénie (Juliette Binoche) i znany smakosz, gastronom Dodin (Benoît Magimel). Od 20 lat razem gotują, tworzą przepisy i wydają wielkie przyjęcia. Rozmawiają ze sobą głównie za pośrednictwem potraw, przygotowując wspaniałe buliony, sosy, przepiórki, turboty, warzywa z własnego ogrodu czy spektakularne desery. Świat, który wspólnie tworzą, pomaga im przetrwać najtrudniejsze życiowe momenty, a ich relacja przez lata ewoluuje. Trần Anh Hùng, luźno opierając scenariusz na powieści Marcela Rouffa i inspirując się autentyczną postacią Anthelme’a Brillata-Savarina, łączy romans z poetyckim slow cinema. Za oprawę kulinarną Bulionu i innych namiętności odpowiada Pierre Gagnaire, słynny francuski szef kuchni. Od czasów Uczty Babette nie było w kinach tak smakowitego filmu. Bon appétit!

Niezwykle zachęcające wietnamsko-francuskie fusion, w którym naprawdę nie sposób się nie rozpłynąć. Bon appetit!

Maciej Satora, Filmweb

Zakochałem się w tych apetycznych ujęciach, skierowanych przez oczy, do żołądków widzów.

Marcin Grudziąż, Pełna sala

Prawdziwa sensualna uczta. Bulion i inne namiętności pozwala się w sobie rozsmakować.

Małgorzata Czop, Movieway

Trần Anh Hùng od pierwszej minuty przypuszcza zmasowany atak na puste żołądki widzów.

Łukasz Homziuk, Film.org.pl

Save the changes
Save the changes